Hasznos applikációk az időgazdálkodáshoz

Hasznos applikációk az időgazdálkodáshoz

A munka során rendszerint az idő az, amivel sokan hadilábon állunk. Egy napba kell beleférnie egy sor feladat megoldásának, a telefonok lebonyolításának és az adminisztrációs feladatok elvégzésének is. Ami a legtöbbet segíthet nekünk, az, ha bizonyos teendőket automatizálunk, és különböző alkalmazásokkal szervezzük/tervezzük meg a napunkat, hetünket, hónapunkat.

Az egyik legjobb applikáció, ami elsősorban arra jó, hogy a munkával töltött órákat könyvelje, az iPhone-ra fejlesztett (egyébként fizetős, néhány eurós) Hours alkalmazás. Sokan dicsérik egyszerű, könnyen kezelhető felülete miatt, ami nincsen agyondizájnolva. Az applikáció letöltése után, ha megnyitjuk, a "főoldalra" kerülünk. Plusz jelre koppintva nyithatunk új feladatokat, különféle színekkel jelölhetjük (pl. klímatisztítás, klímaszerelés, klíma telepítése stb.) az egyes projekteket, beírhatjuk, kinek/kinél végezzük a feladatot, és kisebb fázisokra bonthatjuk a munkát. Amikor elkezdünk egy munkát, elindítjuk a stoppert, amikor befejezzük, megállítjuk. A bevállalt és elvégzett feladatokat a főoldalon fogjuk látni az idővonalon.

Egy másik lehetőség az androidos mobilokra és iPhone-ra is lefejlesztetett Slack. Chat és email szolgáltatás egyben, azonnali üzenetküldésre alkalmas, nagyon egyszerűen kezelhető, és össze lehet kapcsolni különféle felhő alapú szolgáltatásokkal, például a Dropbox-szal, így dokumentumokat és fotókat is könnyen megoszthatunk a munkatársainkkal, ügyfeleinkkel.

Annak, aki nem szeret sokat kézzel írni, valamit mindig fel kellene jegyeznie, füzetbe, naptárra vagy cetlire, annak valószínűleg az Evernote lesz hasznos. Az applikációval ugyanis különféle dokumentumokat lehet kezelni, és bármilyen platformunk is van, mindegyiken használható: lefejlesztették MacBookra, Windowsra, Androidra és iOS-re is. Mobilon, tableten és asztali gépen is használható. Lehet benne számlákat tárolni, és feladatlistává lehet vele alakítani a beírt szöveget. Hátránya az, hogy fizetős.

Az Evernote-hoz hasonló, de ingyenes alkalmazás a Microsoft OneNote, ami az összes ismert rendszeren használható, vagyis androidos mobileszközökön, iPhone-on, Windows-s gépeken stb. Egyszerre több gépen/telefonon is használhatjuk, korlátozás nélkül. Mit tud? Kézírásos jegyzetek, weboldalrészletek kivágása, feljegyzések e-mailben való elküldése, összegyűjti a tennivalókat, szinkronizálja az összes eszközzel és a Microsoft-fiókban tárolhatók a jegyzetek, illetve OneDrive-ban megoszthatók. Előnye még az is, hogy ha már fut Windows 10 a gépen, nem kell külön telepíteni.

Aki Apple gépet használ, annak az AppleNotes lehet a megoldás, ami olyan profi funkciókkal rendelkezik, mint a videók, térképrészletek, dokumentumok jegyzetté alakítása. Alkalmas arra is, hogy a korábban az Evernote-ban tárolt adatokat és dokumentumokat át lehessen húzni, és a továbbiakban a Notes-ban használni.

A Wunderlisttel egyszerre több projektet lehet kezelni, és alkalmas a közös munkára, feladatmegosztásra is. Ugyanúgy kategóriákba sorolhatók a feladatok, mint a Hours esetében.

Az Hours alternatívája a WeWorked, amit GooglePlay-en és AppStore-ben is be lehet szerezni.  Ez az alkalmazás is méri, hogy mennyi időt töltünk el egy-egy feladat megoldásával, sőt, azt is, hogy a munkatársaink mennyi időt dolgoztak. Ezeknek az alkalmazásoknak az egyik előnye az, hogy láthatóvá teszi, mire mennyi idő megy el, egy nap mennyi projekt lett befejezve, hány ügyfélnél jártunk, milyen folyamatok a legidőigényesebbek, vagy, hogy hol folyik el a másra is fordítható értékes idő.